jävla skåningar .

lite snö på marken och så blir det kaos. ingen plogar för ingen är förberedd och folk har inte bytt vinterdäck i tid.
detta är inget som förekommer i dalarna iaf!
men usch va läskigt det va att  åka bil när det va så halt ute, satt och va nervös hela vägen till lund att vi skulle krocka och något skulle hända bebisen.
hur ska man klara av att köra bil med barnet när det är snö ute egentligen?
idag va vi i lund och vi fastnade för bb där. det va mysigt och ett lugn över hela sjukhusområdet. så lund blir det. om det inte är fullt just den dagen den lilla betämmer sig för att titta ut. annars blir det ystad. ska undvika malmö in i det längsta.
dessutom har lund sveriges bästa neurologavdelning vilket är betryggande om något skulle hända.
vi träffade ett par som nyss hade fått sin bebis på bb i lund och de va så himla nöjda med både personalen på förlossningen och patienthotellet.
4 minuter efter att de fattade beslut om kejsarsnitt så va bebisen ute. det va effektivt tyckte jag.


jag har världens bästa älskling som masserar och kittlar mig på ryggen tills jag somnar varje kväll :)


Kommentarer
Postat av: Moa

snö är farligt! kaveh mosade bilen när vi var i lund idag, tur det inte var er han krocka med. härligt att du skriver här igen så att man vet att du lever.vill du fortfarande julmysa lite på söndag? jag ringer dig i helgen puss puss

2009-12-17 @ 21:59:34
Postat av: natasha

det låter bra! usch är så många snöolyckor :(. har aldrig varit på en begravning innan så jag vet inte riktigt vad som väntar. min kusin gick bort för ca 2 veckor sen. jag snubbla innan nästan när vi var ute :p jävla is! ja man vill ju inte riskera något för den lille, den lille har ju inget eget val när den ligger i magen. den andas in allt man själv andas in osv. har faktiskt sett många gravida som röker. tycker det är väldigt konstigt hur dem kan utan att få dåligt samvete. bebisyoga låter jättemysigt. det är bra här med magen men känns tungt nu, och han trycker med huvudet neråt känns de som. har börjat känna väldigt tryck neråt. hur är det med dig och din mage :). det går bättre med ams nu faktiskt :). ska nog skrivas ut i januari. hon ville jag skulle vara inskriven åtminstone till den 12 januari så jag kan få de sista pengarna. kram

2009-12-17 @ 23:52:19
URL: http://natashalarsson.blogg.se/
Postat av: Tina S

Hålelr med, fast jag är helt nojjig även att sitta i en bil och åka även om det inte ens är snö ute! sådan där orolighetskänslor, att det händer ju trafikolyckor.. Tänk om det händer mig, ja typ så.. sen nu när man snart ska åka långt vid jul.. trafik.. kaos.. jag kör:P

2009-12-18 @ 08:52:44
URL: http://onodiginfo.blogg.se/
Postat av: Linda

Hahah nu är jag förvisso van men du har såå rätt.. Tänker samma , ska också föda i Lund, nästan samtidigt som dig, haha kanske hamnar där i samma kaos ;)

2009-12-18 @ 19:05:09
URL: http://liindatherese.blogg.se/
Postat av: Tina S

Vi har 40 mil dit.. Nja det blir verkligen att köra försiktit, jag vill köra budbil, har velat det innan, men är nokig helt plötligt nu när man är gravid :P Hitta på i helgen då? =)

KRam

2009-12-18 @ 19:13:40
URL: http://onodiginfo.blogg.se/
Postat av: natasha

tack! ja man vill ju aldrig att dem man älskar ska försvinna. det är en så hemsk känsla. som att ena sekunden så har man dem, och i nästa kan dem försvinna så lätt. det är skrämmande. haha ojdå! man blir lite mer medveten om "faror" när man är gravid :p. när jag satt på bussen idag och busschauffören körde som en idiot, så trodde jag att jag skulle dö eller att bussen skulle sladda eller något. man blir lite nojig. ja det är tråkigt att det ordna sig i slutet när min jobbcoach kunde varit så hela tiden för nu blev det typ en dålig erfarenhet. detsamma! hoppas ni har en mysig fredagkväll :) kram

2009-12-18 @ 20:38:12
URL: http://natashalarsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0