lönt att man anstränger sig?!

försöker räkna ut min föräldrapenning på försäkringskassans hemsida. inget stämmer. inget funkar. lönt att man ansträngde sig och skrev ett fyra sidor långt datorskrivet brev till dem?!
och så har de inte telefontid förens 15.00. segt att vänta.

igår fick iaf en stoooooor 46" samsung följa med oss hem från julrean. såg så liten ut i affären men när vi fick upp den i lägenheten så insåg vi att den kommer täcka hela tvbänken. så det är bara att köpa en ny tvbänk då.
har inte hunnit packa upp den, niclas åkte tillbaka till båten imorse och jag har inget behov av att få upp den i denna lägenheten. blir för kort avstånd till soffan oxå.
och uppvuxen med den en pappa till tvtekniker så vet man hur viktigt det är att ha rätt avstånd mellan soffa och tv! så det så!
även lite bebiskläder som pyjamas och lite sånt fick vi med oss. ingen utav oss var speciellt sugna på att härja runt bland alla dessa köpgalna människor så vi tog det vi behövde.
fick en hel del på att köpa listan till bebisen avstruket. skönt. resten beställer jag på nätet tror jag.

idag åker jag nog till svedala och stannar där några dagar. har tid hos bm på tisdag oxå såg jag och niclas har bilen för att jag ska slippa köra honom fram och tillbaka fram och tillbaka. dessutom behöver jag ingen bil när jag inte jobbar. är bara svårt att parkera med magen nu. rörligheten försämras dramatiskt när man blir större.

     

     


Kommentarer
Postat av: natasha

fina bilder :) :). usch om den vänder sig nu så är det jävligt. sicken buse isf. haha! fast det är nog inget får man hoppas. jag går bara här hemma och väntar. känns som att det är det ända man ser framemot just nu, på att den lille ska komma. hoppas du har haft en bra helg :) kraM

2009-12-27 @ 15:11:19
URL: http://natashalarsson.blogg.se/
Postat av: Tina S

Mysiga bilde´r :D 'Ouff stor tv då:P Vi har tvn rätt nära soffan så vi kan inte ha så stor tv:P Får mest ont i ögonen då tycker jag =)

Jooo jag tycker det är lång tid kvar.. lr ja.. inte så.. men tycker tiden går sakta nu.. vill att det ska vara feb!!! :D:D:D:

2009-12-28 @ 10:31:39
URL: http://onodiginfo.blogg.se/
Postat av: Camilla E Lindström

Hej



Snubblade in på din blogg för första gången nu ikväll, undrar hur denna fina blogg kunnat undgå mig ;)

All lycka inför den stundande förlossningen. Spännande och magisk upplevelse!



Må så gott och hoppas att våra vägar möts via våra bloggar under 2010.



Kram Camilla, En mammas dagbok

2009-12-28 @ 21:34:56
URL: http://emring.blogspot.com
Postat av: Tova

Hehe, jag känner exakt likadant... undrar nästan om det är nåt fel på mig ibland som knappt oroar mig eller har några jobbiga tankar inför förlossningen ;) Vissa verkar också antyda att man är lite naiv, typ "åhh, du vet inte vilket helvete som väntar dig"...

Så visst, kanske får jag panik och blir helt chockad när det väl händer. haha. eller så ärver jag från min mamma och får en superlätt och smidig förlossning... så liksom, varför oroa sig på förhand? ;) tror det kommer gå superbra för dig också, en positiv inställning spelar nog större roll än man tror!!

2009-12-28 @ 21:58:02
URL: http://www.metrobloggen.se/trasslet
Postat av: Tina

Jo.. men jag har nog inte känt något som du har gjort i rum lr något,det är jag väl glad för, hade blivit skit skraj lr nået :P hehe

Jooo vi har köpt endel faktikt, så ahr itne så mkt kvar! men vi ska väl se till o göra det med, men det är ju endå ett litet tag kvar för mig :P

Kram kram

2009-12-29 @ 10:32:59
URL: http://onodiginfo.blogg.se/
Postat av: Linda

Nee, den jäkla försäkringskassan är värdelösa.

Tog ett bra tag innan jag fick rätt på min FP. Går ju på den redan nu men det var bra mkt strul ..

Så fin mage du har fått från den ena till det andra :D

2009-12-29 @ 17:01:31
URL: http://liindatherese.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0