ny vecka... igår .

igår åkte jag ut till mamma och pappa... fastnade med film med storebror som idag åkte till värmland så jag glömde uppdatera. finns inte så mycket tid över till att skriva massa här. och ännu mindre tid kommer det väl bli när bebisen kommer.
var hos bm idag, mamma följde med och fick höra bebisens hjärta :) det slog fint som vanligt men mitt blodtryck är betdligt högre än vanligt vilket bara kan bero på att det är nära förlossningen men kan oxå vara havandeskapsförgiftning...urinprovet jag lämnade visade att det kunde vara det så jag fick en ny tid nästa vecka för att kolla det igen. men jag har ju inte kännt av någon utav symtomerna så det behöver ju faktiskt inte vara nånting. men är fruktansvärt glad att jag har den bm jag har som är så himla noga med allt och tar inga risker. kanske därför man varit så lugn hela graviditeten. och inte oroar mig alls för förlossningen.

igår gick vi iaf in i ny vecka, 39 (38+1 idag)
Förlossningen är runt hörnet och din bebis ligger och väntar på rätt tid att födas. Den fortsätter att lägga på sig ett litet lager kroppsfett, som kommer att hjälpa till att hålla rätt kroppstemperatur och kommer att öka lite till i vikt (pojkar tenderar att väga något mer än flickor). Försök ta det lugnt om du kan — det kan ta ett tag till nästa tillfälle. Gå ut och se en film, läs en bok eller ta långa tupplurar istället för att måla om bebisens rum eller vika bebiskläder. Det kan vara värdefullt att tillbringa lite kvalitetstid på tu man hand med din partner om ni kan. Du som är förstföderska får ditt blodtryck kontrollerat av sköterskan denna vecka.
Vet du om det är en pojke eller en flicka? En ledtråd är bebisens vikt – pojkar tenderar att vara något tyngre än flickor. Vid 39 veckor väger de flesta bebisar 3- 3,2 kg, men fortsätter bygga upp underhudsfett som kommer att hjälpa dem hålla värmen efter födelsen. Alla inre organ finns på plats och är färdigutvecklade, men lungorna tar längst tid att mogna helt. (Det kan till och med ta några timmar innan din bebis andningsrytm stabiliserats efter förlossningen.)

pojke eller flicka? hmm... om man tänker på vikten så är det nog en flicka eftersom han/hon bara vägde 2,5-2,6 vid sista ul 20/12... vi får se vad det blir. jag kanske inte ska vara så stensäker på att det är en pojke. kanske blir en liten prinsessa :) får vi snart se... inte lång tid kvar nu. kanske verkligen dags att packa bb väskan och skriva förlossningsplanen nu?! får bli när jag kommer hem imorn kanske.

  
snacka om svullna ben och fötter! är så vätskefylld så hälften kunde ha räckt. kan inte ens sitta i vissa ställningar för då stramar det. skönt att det kom såhär på slutet, snart är det ju borta :)


Kommentarer
Postat av: Tova

Oh så spännande att få se vad som döljer sig i sin mage :) fast jag har ju också en "liten" bebis - men det är en grabb, hehe. Hjärtljuden har dock varit väldigt låga (runt 120), vilket folk säger är typiskt pojkar...

Och ja, visst är man såå nyfiken på bebisens utseende ;) ska man lita på 3d-ultraljudet så blir ju lillen skitlik sin pappa iaf. hehe.

kram!

2009-12-29 @ 22:37:00
URL: http://www.metrobloggen.se/trasslet
Postat av: Lea * med bebis i magen

Sv: har bf den 3:e mars så det är en bit kvar! själv? =)

2009-12-30 @ 00:01:08
URL: http://diiorkiss.blogg.se/
Postat av: Tina S

fina magen :D Mina fötter ser typ oxå ut så.. tycker det är skiiit jobbigt! =)

Förlossningen, den vet jag inte mkt om än.. men snart kommer det ju föräldrarträffarna här igen! =)

Vad har du för planer imorron då?=)

2009-12-30 @ 10:43:44
URL: http://onodiginfo.blogg.se/
Postat av: Linda

Haha det där med fötterna känner jag igen, har själv en bild på mina i bloggen hahaha, och på bilden var dom inte ens i närheten av vad dom är idag , BM sa till mig igår att jag blivit fruktansvärt rund i huet med och hon märkte det direkt så jag håller med, DET ÄR HEMSKT :/

2009-12-31 @ 14:15:51
URL: http://liindatherese.blogg.se/
Postat av: Tariq Mehmood



AL-WAHID INDUSTRIES

www.Alwahidind.com



Dear Sir,



We would like to introduce ourselves as an EXPERIENCED Manufacturers and Exporter of all types of SPORTS WEARS GARMENTS, and we are highly specialized in following products.



- Soccer Uniform

- Training Vests

- Trousers

- Corduroy Jackets

- Raining Jackets

- Sweat Shirt



Further, we also deals in following products:



- POLICE & HUNTING GLOVES

- BASEBALL BATTING GLOVES

- GOLF GLOVES

- FITNESS GLOVES, BELTS & STRAPS

- LEATHER JACKETS etc

- FALCONRY ITEMS



We have a keen desire to establish business relations with your good house, and want you to please be so graciously have a look at our web-site: www.Alwahidind.com

and let us have your valued requirements, so we can arrange some samples for you.



Looking forward to see your nice reply shortly.



Thanking you, we remain



With best regards,



Tariq Mehmood

Managing Director

[email protected]

2011-11-14 @ 08:21:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0