3D/4D ultraljud

idag såg jag att privatkliniken som gör 3D/4D ultraljud hade en ledig tid 19.45 så vi slog till och bokade!
jättefin och mysig klinik.
det har redan gått långt i graviditeten och bebisen har lagt sig med huvudet neråt så det va svårt att se. men tillslut fick vi fina bilder och se vår lilla bebis. med oss hem fick vi massa bilder utskrivna, utbrända på en skiva och en dvd film med hela undersökningen.
jag trodde att ju längre man väntade desto fler detaljer kunde man se. men så är det verkligen inte. ju mer fostervatten desto bättre... nu finns det inte så stor plats att röra sig på så bebisen kan inte flytta huvudet hur mycket som helst.
men det var verkligen en underbar känsla att se honom/henne. nu vet jag hur h*n ligger och hur det ser ut där inne för den lilla personen. tänk att ligga naken och så skyddad i 9 månader och sen ska man plötsligt ut i den stora världen med kläder och allt som hör till. och kallt är det ju i januari.
detta har väckt massor med tankar kring hur det kommer bli när den lilla är hos oss och jag längtar så fruktansvärt mycket tills vi ligger alla tre i sängen och myser.
om två veckor ska vi på vanligt rutin ultraljud och gud vad jag längtar längtar lääängtar!

imorn måste jag iväg till jobbet på morgonen. på min lediga dag. hade verkligen behövt den där extra timmen att sova innan yogan. men är man dryg och vägrar lyssna på andra så blir andra lidande. bara störigt att veta om vi hade gjort på mitt sätt så hade jag sluppit detta imorn.men nej då ska man vara envis. 
men inget kan dra ner mitt humör idag.

här kommer en liten bild från dagens ultraljud. det ser bättre ut när de är utskrivna. man ser bättre tycker jag, men jag måste dela med mig till er!


Kommentarer
Postat av: natasha

åh! vad roligt :). har också tänkt på det att där inne ligger dem så varma & skyddade, får mat när dem själva vill osv. sen ska dem komma ut till oss i den stora världen.

2009-11-05 @ 23:59:46
URL: http://natashalarsson.blogg.se/
Postat av: Tina S

Jag vill göra sådant 3D med.. men inte sambon min.. så jag får väl skita i det:D

2009-11-08 @ 18:26:26
URL: http://onodiginfo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0