Alla

.... gravida borde ha en Moa kompis! hon hjälper till med allt, och framför allt så är hon engagerad! hur många erbjuder sig att hjälpa till att tvätta nån annans tvätt om man inte måste? hur många lägger ner timmar på att sticka en lördagkväll? hur många erbjuder sig att springa på lägenhetsvisning hipp som happ? hur många ringer för att kolla om man behöver hjälp med att handla mat?
jo moa! nu när niclas är på båten så är jag ju själv med allt och då värmer det verkligen att veta att man kan ringa någon när som helst för att få hjälp med nödvändigheter.
TACK MOA!

ny lägenhetsvisning idag.... va inget att ha. ingen känsla och i behov av totalrenovering.
däremot finns det spekulanter på vår. det är skönt att veta. fast vi kan ju inte sälja förens vi hittat något som känns hemma och har lika skön känsla som vår har. annars blir det bara stress att hitta en ny och då är risken att man bara tar vad som helst.

nu har calle varit och hämtat plexus.... så himla tomt när han inte ligger brevid mig i sängen och myser. man vänjer sig för snabbt vid hans sällskap.
så fort vi flyttat och bebisen blivit lite större så ska vi skaffa en liten hund. jag vill att mitt barn ska få växa upp med en hund. som vi fick göra.

hoppas ni haft en fin helg allihop!

Kommentarer
Postat av: Tova

hehe ja, en sån kompis borde verkligen alla ha :)

Själv fick jag kämpa ensam med tvätten idag.. hahah... men det är på ett sätt rätt kul tycker knasiga jag, känner mig alltid så harmonisk då jag sorterar kläderna ;P

Hoppas ni haft en skön skön helg!

2009-11-01 @ 21:38:20
URL: http://www.metrobloggen.se/trasslet
Postat av: Tova

Hihi ja exakt, det är nog främst den där duktighetskänslan jag vill åt ;)

Jodå, lägenheten börjar arta sig.

Även om alla prylar fortfarande ligger lite hursomhelst och man aldrig hittar det man helst vill åt... grr...

Och bebismagen växer så det knakar, antar att det är samma för dig? :)

2009-11-01 @ 21:54:06
URL: http://www.metrobloggen.se/trasslet
Postat av: Liw

God kväll1

Hur mår du och magen?



Trist att inte hitta "rätt" lägenhet, hoppas ni lyckas inom en snar framtid :)



Trevlig kväll!

2009-11-01 @ 23:43:53
URL: http://preggomonster.blogg.se/
Postat av: Liw

Hallå,



Nä det är min sambo som är från Mora, jag är från Hudiksvall och vi bor i Umeå :)



Jo, och det värsta är att när man läser i vissa bloggar om hur de tänker lägga upp föräldrarledigheten osv så verkar inte pappan vara delaktig överhuvudtaget. Hans dagar ska typ gå till att förlänga semestern^^ Så jäkla trist! I vissa fall får jag dessutom känslan av att mamman är nöjd med det, att mannen annars inkräktar på "hennes" revir, så föråldrat..



Trevlig måndag!

2009-11-02 @ 09:08:05
URL: http://preggomonster.blogg.se/
Postat av: lina

haha ja ! nu är vi trötta på det redan :P nä men fan thessie detta funkar inte ! det är ju svin kallt :( nu vill jag bara ligga på en strand med en drink i min leopardbikini och högklackade skor ! gaah!

2009-11-02 @ 12:41:06
URL: http://broberglina.blogg.se/
Postat av: Liw

NÄ ingen snö än, som tur är. När den väl kommer blir jag väl helt låst till lägenheten, halka och mina fogar går INTE ihop :(



Ok, det låter ju som en kanon lösning utifrån era förutsättningar. Alla har ju det olika, osm hos oss där sambon kommer plugga i vår på heltid så har han ändå tid hemma. Jag kommer jobba 25% men det är kvällar och planerar att ta ut 30 - 50% mammaledighet och skriva på mitt exjobb. I sommar tar sambon ut föräldrarledighet och jag ( har förhoppningsvis kunnat spara pengar under terminen) så kan jag vara ledig. Till hösten kommer vi ta 50% var om sambon inte får ett jobb vill säga, fast då kan det bli 50% var ändå, för jag ska plugga på halvtid och om M är föräldrarledig på 50% så kan han jobba lite extra för att fylla ut luckorna i ekonomin. På det sättet kommer vi bara ha nyttjat ca 150 dagar under första året :D Den som spar han har :)

2009-11-02 @ 13:16:25
URL: http://preggomonster.blogg.se/
Postat av: Liw

Glömde skriva det i förra inlägget, vilken bra vän du har i Moa! Var rädd om henne :) Tvätta är numera ett av mina små vardags "nöjen", bara M bär in tvättkorgen i tvättstugan för det klarar inte min kropp längre :(



jo snö är mysigt men inte än, det kommer ju bara att slaska :S



kram

2009-11-02 @ 15:01:06
URL: http://preggomonster.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0