brista eller inte?

hur är det egentligen med bristningar...? är det många som får det när de är gravida? min bm säger att det är fler som INTE får än de som får. och att det oftast är ärftligt. att det skulle vara ärftligt tycker jag verkar konstigt eftersom det hara tt göra med att huden spricker när man växer...?
tvingade niclas att granska magen efter bristningar i helgen men han säger bara "jag ser ingenting" "ähh det där lilla är bara du som ser" svårt att se själv nu när magen är så stor :) ser nästan ingenting under naveln.
har börjat få små streck på ena delen utav magen... men ingenting där jag är tatuerad. konstigt. hoppas det inte blir värre och de blir jättestora. jag som är så duktigt och smörjer mig tycker jag?
magen har börjat "sjunka in" nu... naveln är större och den är inte lika utstreckt. jag trodde att det skulle bli tvärt om när det var på slutet. att man skulle svälla ännu mer. men bebisen har ju lagt sig långt ner med huvudet redan så det är kanske inte så konstigt.

idag är ny vecka, 35 (34+0)
Nu börjar nedräkningen. Denna vecka är början på den sista månaden av din graviditet. Nu har din bebis fullt utvecklade lungor (bra att skrika med!) och det kan vara skönt att veta att bebisar som föds från vecka 35 har utmärkta förutsättningar att vara friska och starka. Det kanske snurrar till när du reser dig upp nu, så försök ta det lite lugnt när du reser dig och håll blodsockret uppe.



kan inte fatta att om två månader så är vi inte längre sjävla. då har vi vår lilla bebis hos oss och inget kommer bli som förr.
vi som bara haft varandra att bry oss om tidigare. nu kommer det vara en bebis med i bilden. och vara med överallt och på alla våra äventyr.
längtar REDAN till nästa jul när vi ska fira första julen med den lilla. förhoppningsvis hos mormor. kommer bli en hård kamp att försöka vinna att fira första julen i dalarna. men det blir ju julfirande här nere detta året så då borde det vara okej att fira där uppe nästa. kan man tycka :)

nu ska jag skynda mig att duscha innan halv åtta hos mig börjar som numera är mitt favoritprogram :)


Kommentarer
Postat av: Tina S

Ohh det är snart dags för er.. åhh.. jag vill med.. men snart dags här med känns det som =)



Mjoo hatar att man var tvungen att ge sig av med dem, vi var på väg at hämta dem igen sen.. men det kan man ju inte göra.. Elakt för katterna..



Mjo men denna vänen vägrar släppa en kille som nu har legat med någon annan många ggr under tiden som träffats.. plus dem var ett par innan ett år, hon har blivit billig, är som en hundvalp.. men hon vet att jag är sur på henne.. Så hon hör inte av sig till mig på ett bra tag tror jag.. Lång historia:P Men hon är inte den som hon var för ett år sedan=)



Mjo Bm sa inte så mkt, det är bara skåne som har det erbjudande om veccka 32 och UL.. suck.. men jag fick lite mer info idag för jag skällde på henne, fick även reda på att nu måndag är det föräldrarmöte.. jag menar, hallå?!?! Liiite förvarning hade ju inte skadat medn hon bara -Glömde jag säga det.. ehh.. mm.. Aa jag vet inte.. trött på henne!!! Går mest ruint och är irreterad nu!

2009-11-30 @ 19:23:00
URL: http://onodiginfo.blogg.se/
Postat av: Linda & prinsen i magen

Jo jobbigt att må så men det är snart över för oss :-)

Ang bristningar så har jag inte fått en enda, gått och hållt koll varje dag men inget har dykt upp ännu och mamma fick inte en enda trots 5 barn så vete tusan om det är ärftligt men hört att det kan bero på hur mycket "underhudsfett" man har på magen, har man lite så blir det mindre bristningar osv.

Himla fräsig tatto du har ;) Och fin mage ! Kraam

2009-12-01 @ 15:41:59
URL: http://liindatherese.blogg.se/
Postat av: Linda & prinsen i magen

När har du BF föresten ? Du borde ju ha samma dag som mig eller en dag efter såg jag ?

Jag har den 8e januari ! :P

2009-12-01 @ 15:45:10
URL: http://liindatherese.blogg.se/
Postat av: Linda & prinsen i magen

Ja det är bara att hålla tummarna att bristningarna håller sig borta sista tiden med :D Vi har inte alls långt kvar nu ju :)

På tal om tatueringarna så tror jag faktiskt att dom drar ihop sig med magen sen, är man rätt liten i sig själv och inte får en massa extra fett

(vilket du inte heller har) så tror jag inte det är någon fara, bör inte skada tatueringen, min på magen har också blivit helt uttänjd och dubbelt så stor som den var innan men vad jag hört ska det gå tillbaka :D

2009-12-01 @ 20:36:34
URL: http://liindatherese.blogg.se/
Postat av: Tina S

Nah det gick inte ha katterna hemma, dem ville ut, vi hade för hårda regler här typ, men nu vill man ha tillbaka dem!! Men han har hört av dig som köpte katterna och dem har det bra, dem ska snart börja få vara ute, så skönt! Plus att dem har mkt större yta att vara på, bondkatter ska ju vara ute, dem är vilda av sig :D Men vi vet att dem ahr det bättre nu =) Men endå.. det är sååå svårt..!!



mm jag frågade henne om det, för jag bara - Annars vet ni ju int ehur den ligger lr väger lr något sådant - Jo vi känner ju på magen på dig, sen har vi en kurva vi går efter som mäter hur stor den är ( med måttband) ....



Aja, haha joo men denna BM har vi som BM i föräldrargruppen med :P Hehe, men hoppas hon ändrar på sig, för hon tog åt sig när ajg sa att jag tyckte hon var extremt dålig till en förstföderska =)

2009-12-02 @ 09:53:40
URL: http://onodiginfo.blogg.se/
Postat av: Linda & Prinsen i magen

Jag vägde 54 innan jag blevgravid och 55 på inskrivningen i vecka 12 och nu på kontrollen i måndags förra veckan hade jag gått upp till 67kg.

Känns som det är hur mycket som helst men egentligen är det inte det eftersom det är nästan bara vad graviditeten väger :)

Jag har ju också alltid vatt smal men vägde endå 4 kg som bebis, och min sambo var liten bebis men är rätt stor idag så vår bebis kommer vell bli nått mittemellan :D

Min sambo är uppe och jobbar i Borlänge, han jobbar på en firma härifrån Landskrona som blästrar betong så dom har lite jobb överalt i hela sverige :P

usch nej det är inte skoj alls att vara själv när dom är iväg och jobbar, speciellt nu när man är höggravid :/

Ang rökningen så tänker jag inte ljuga utan ja jag rökar fortfarande men har dratt ner betydligt på det, rökar vell knappt en 5 cigg om dagen och målet är att sluta helt såklart, så jag kämpar på med det och hittintills har det gått bra, bara sista biten nu :P



Kraam

2009-12-02 @ 12:52:28
URL: http://liindatherese.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0