bussen .

Idag har jag åkt buss för första gången på jag vet inte hur länge... sen innan jag blev gravid måste det vara. Det har gått så långt att efter 20.00 på kvällarna så kan man inte längre betala kontant på bussen utan måste ha busskort pga att det sker så mycket rån mot bussarna! Så sjukt! Vart är världen på väg?

Bussresan från och till svedala va lika intressant som vanligt... knapiga människor med konstiga saker för sig, skrikiga ungar i 15 års åldern och 18 åriga tjejer som pratar alldeles för högt om sina privatliv...
skulle på föräldrarträff och det va faktiskt mycket bättre än sist vi va där! Vi pratade om  intressanta saker och jag lärde mig massa nya saker. Pratade bla om smärtlindring. Innan tänkte jag att dom får ge mig precis vad jag vill ha i den stunden men efter lite eftertanke och fått höra hur de olika medicinska smärtlindringarna påverkar barnet så får man nog tänka om lite. Svårt som fan det där...
hur mycket vågar man utsätta sin ofödda bebis för som är på väg ut i världen? Den kommer nog ha det kämpigt nog utan att vara groggy på morfin.

Nu har jag rensat ut hur mycket kläder och skor som helst för att köra ut till mina föräldrar tills vi får nya lägenheten så det ser bättre ut och vi har mer plats inför fotningen utav lägenheten och visningen. Och alla som känner mig vet vilken separationsångest jag har från mina kläder och skor ! men det gick hur bra som helst! Jag packa ner allt som inte passar nu när jag är gravid, tom min samling utav adidaströjor åkte ner!!!!!!!!!!!!!! Utan problem.
man märker hur man värderar saker helt annorlunda.

nu ska jag lägga mig i soffan och vänta på att älskling ska komma hem från båten.... jag lär ju inte hålla mig vaken tills dess men ändå.


Kommentarer
Postat av: Tina S

Buss är såå tråkigt!! Uscha.. hehe jag har med resnat kläder, dem jag inte kan ha just nu :P Men jag slängde inget :P

Är fortfarande avis på er lgh! åhh!!!

2009-11-19 @ 20:45:47
URL: http://onodiginfo.blogg.se/
Postat av: natasha

den var verkligen superfin :) hoppas ni får sålt er snart så ni kan flytta in hihi. ja exakt vissa dagar vill man inte ens gå upp. ja fy hatar när det stormar. vi bor i Helsingborg :) kram!

2009-11-19 @ 21:23:36
URL: http://natashalarsson.blogg.se/
Postat av: lina

hahahaah !! jo jag vet, men dom ser ju inte likadana ut på :P du vet hur vi prinsessor är !

ska vi ta en fika i dagarna sötnos? jag har babylonsjukan i bilen nu !! wiie HAHA

2009-11-19 @ 22:09:15
URL: http://broberglina.blogg.se/
Postat av: cici

Va härligt att ni har hittat ett område ni trivs på i alla fall :). När är beben beräknad till föresten? Var det en etta ni hade nu?

2009-11-20 @ 07:48:20
URL: http://cery.blogg.se/
Postat av: Tova

Ja, visst trivs vi bra i nya lyan, även om allt inte är ordnat och fixat än riktigt ;) inga garderober eller hyllor nästan så det blir lätt att grejerna sprids överallt. Haha.

Jaa, jag blev superglad för h-penningen :) grejen är att den i teorin gäller från 14 november (vilket ju redan varit!!) men man får ju inte ta ut den samtidigt som jag jobbar. och chefen har ju inte riktigt gett mig besked ännu när jag kan sluta jobba :/ men tror det blir efter nästa vecka. är ju hellre hemma och tar det lugnt nu, än sliter ut mig på jobbet liksom :P

några skojiga fredagsplaner?

2009-11-20 @ 11:53:03
URL: http://www.metrobloggen.se/trasslet

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0