paus och lista på BB väska

en liten bara. hade varit skönt.
nu har jag iaf jobbat klart för veckan, calle va här och hjälpte mig borra köksluckorna så jag kunde skruva fast nya handtag, städat hela lägenheten. nästan iaf. imorn kommer mäklaren och fotar så förhoppningsvis kommer lägenheten ut på måndag :) hoppas det går fort med försäljning. så jobbigt att behöva plocka undan halva lägenhete och städa för visning.

igår va vi hos barnmorskan... allt såg bra ut. MEN bebisen har fixerat sig och huvudet ligger VÄLDIGT långt ner. så nu är det kanske dags att börja ta det lugnt och hoppas på att den vill stanna kvar där inne ett tag till. 1a januari sen är det fritt fram :)
så barnmorskan rekommenderar mig att skriva min förlossningsplan. ska börja imorn. har egentligen inte så mycket att skriva mer än vilka mediciner jag inte vill ha. och om min panikångest för det  är tydligen viktigt att barnmorskorna får veta sånt när man kommer in i förebyggande syfte.
har även skrivit listan över BB väskan. shit va mycket man ska tänka på och ha med sig!
detta kom jag fram till:
* lypsyl
* anteckningsblock
* bebiskläder (minst två ombyte med body, byxor, strumpor)
* kläder till mig (minst två ombyte med mina favorit mjukiskläder och sköna förlossningskläder)
* amningslinne och amnings BH
* kläder till niclas
* tuttvärmare
* amningsskydd
* parfymfri hygien till mig och niclas
* weleda havandeskapsolja
* laddare till mobilen
* patientbricka eller id-kort
* mina älskade hello kitty tofflor !
* hårsnoddar
* mjukt toapapper
* tvättlappar
* bindor
* blöjor
* bebisfilt
* napp (om vi ska börja ge napp så tidigt... beror lite på om bebisen måste öva upp sin sugförmåga eller om vi kan vänta in i det längsta. är inte ens säker på att vi ska börja ge napp, svårt att säga nu men om vi ska så ska det vara under kontrollerade former där vi har ansvar för dem och har alla samlade på ett ställe och barnet får ha en i taget. många som avråder från att låta barnet själv styra över nappandet och många låter tydligen helt bli att ge.)
* bilbarnstol
* frukt och många som rekommenderat coca cola för att ge ork. så cola it is!
* amningsnapp (ifall det skulle göra jättejätte ont att amma.
* cd-skiva? kanske...
* och såklart systemKAMERAN! och laddare.

blev en lååång lista men hellre för mycket än för lite. och jag vet inte hur det är i malmö och lund, om man får bindor och blöjor där? nån som vet? är så olika från stad till stad.
någon som ser något som jag missat?

köpte en grön bärsjal idag oxå :) superfin och kommer vara så mysigt när bebisen ligger där inne... grannen går med lilla milo i den hela dagarna och får massa uträttat. och är perfekt för att skapa närkontakt med pappan... närkontakt får ju bebisen alltid av mamman genom amning men här är barnet tättintill även pappan när han har den på sig. så det ska bli kul att testa :)

idag när plexus va här så gav han mig tassen direkt när han skulle få godis. FRAMGÅNG! :) man blir så glad när man ser reslutat. tänk när man ser sitt barn utvecklas och lära sig nya saker. vilken känsla det måste vara!

halsbrännan börjar komma smygande nu på kvällarna och jag mår illa konstant! som jag inte alls gjort tidigare i graviditeten. inte sugen på att laga mat heller. ska testa att äta en lussekatt och dricka lite julmust... det kanske funkar :)

Kommentarer
Postat av: Tina S

Ohh.. Det var mkt man ska ha med sig.. Man kanske skulle börja skriva upp själv här.. Usca jag har inte ens tänkt något på förlosssningen typ :P Mer än att jag vill nog föa hängandes :P



Jaa jag ska fråga min BM på måndag när jag ska dit, För ajg vill veta hur den ligger och så, men min bm är konstig.. är inte nöjd, men skit samma!

2009-11-26 @ 08:01:17
URL: http://onodiginfo.blogg.se/
Postat av: natasha

amningsskydd? vad är det? :p har börjat få ångest småkrypandes nu på kvällarna tänker för mycket på förlossningen.

2009-11-26 @ 11:17:16
URL: http://natashalarsson.blogg.se/
Postat av: natasha

ja :) ja jag brukar följa hennes blogg. men hon har ju inte uppdaterat den på länge lite synd! aha men såna amningsinlägg har jag här hemma, har redan börjat läcka :/. ja dem flesta jag har ringt till säger "ja vi tar emot praktikanter" så säger jag att jag är gravid i 7de månaden så säger dem "aha men du får ringa vår chef"..har ringt en förskolas chef nu i 3 dagar men ingen svarar. så antingen gav dem mig fel nummer eller så ignorerar hon mig. lämnade meddelande på hennes telefonsvarare. ska vara i som fan nu försöka få tag på någon praktik så jag kan slippa min jobbcoach. din handledare verkar jättebra, du har verkligen tur du. känns som man inte hinner med sig själv eller graviditeten när man ska springa på allt. kanske hittat en praktik nu får hoppas :). hur länge ska du vara inskriven på jobbgarantin? jag funderar på att gå ur den nu i slutet av december. kram

2009-11-26 @ 12:40:34
URL: http://natashalarsson.blogg.se/
Postat av: Tova

Oh, får lite ångest när jag tänker på den där väskan. Och helst ska man ju skriva "förlossningsbrev" också :P jag kommer bara få beslutsångest, haha!

Nja, har bara gått på "vanlig" yoga, men gravidyoga låter ju jätteskönt :) tycker överhuvudtaget om såna där pass där man lär sig slappna av och andas rätt. känns verkligen välgörande numera ;)

2009-11-26 @ 12:57:57
URL: http://www.metrobloggen.se/trasslet
Postat av: Tina S

Asså ajg vet inget alls om förlossningen.. Hon har inte sagt något alls.. jag är ju abra i vecka 28 men endå.. man kanske ska börja fundera lite?! Jag lånarju böcker och läser, men det ger ju inte såå mkt, för böckerna svarar inte tillbaka på mina frågor :P



Jag kommer volja ha så mkt skit som möjligt:P Min smärtgräns går vid typ ett myggstick :p Så jaa.. kan bli spännande..



JO jag ska banemej nämna det till henne, och nej hon känner inte på magen lr något alls, hon mäter med måttband, men känner inget lr något alls..

Vill ju ha en bra BM =(

2009-11-26 @ 15:33:30
URL: http://onodiginfo.blogg.se/
Postat av: jenny

när jag låg på bb fick jag ett superbra amningsskydd av dem.

så ta det med ro.

det är lätt att stressa upp sig över väskan.



härlig blogg du har!

2009-12-01 @ 19:01:01
URL: http://hyperballad-poetry.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0