vecka efter vecka...

ja då va det ny vecka igen... tiden går så himla snabbt jag hänger inte alls med. kan inte fatta att snart är den lilla hos oss!
känns jättebra och vi har varit och kollat på flera SUPERFINA lägenheter som vi verkligen kan tänka oss bo i.... positiva med bostadsrätt är att man kan välja och vraka.... när man bor i hyresrätt så får man ta vad som erbjuds för det är så jäkla svårt att få.
men våra krav blir högra och högre. innan ville vi bara ha en tvåa... nu: minst 70 kvadratmeter, nyrenoverat badrum, kök osv. men jag kan förstå att niclas har högre krav... jag hade kunnat nöja med med det mesta. men han vill ha något som är perfekt, tror att det har lite med att göra när man blir äldre, dom flesta köper hus, skaffar familj och lämnar sitt trånga storstadsliv bakom sig.

hus som helst, ny vecka va det ja! v 32 (31+0)

Bebis
40 cm och 1.7 kg. 32 veckor gammal och inlagringen av underhudsfett fortsätter. Barnet skall gå upp ungefär 2 kg på de resterande 8 veckorna. Det är starkare och kan ge dig rejäla kickar. Om barnet sparkar rakt på din urinblåsa kan du till och med kissa på dig. Nu kommer den stora magens tid. Du behöver mer vila, mat och dryck för att orka och för att barnet skall kunna växa ordentligt.
Hjärnan fortsätter att utvecklas och växa. Man vet att barnet vid den här tiden har aktivitet i hjärnan både när det är vaket och när det sover. Om det betyder att barnet drömmer har man däremot inte kunnat påvisa. På små pojkar börjar testiklarna nu att gå ner i pungen.

Mamma
Beroende på var ni bor i Sverige har ni troligen redan tagit ställning till var ni skall föda. På många håll finns fler än ett alternativ. Vanligast är att man väljer den klinik som ligger närmast hemmet, det känns oftast tryggast och enklast. Det finns de som vill föda hemma. Då är det viktigt att man i mycket god tid får kontakt med någon av de barnmorskor och läkare som arbetar med hemförlossningar. De är inte så många men fråga er barnmorska om det finns någon i ert närområde, eller sök på internet.



nu ska vi sova... känner verkligen hur mycket tröttare man blir för varje vecka som går. har redan somnat en gång ikväll... tyvärr inte i vår säng utan i oxie efter att ha bakat lussekatter så jag va tvungen att ut i regnet. men nu är vi hemma och mätta på lussekatter och ligger i sängen, så skönt!

nattinatti


Kommentarer
Postat av: yasmine modell & blivande mamma

jo nätterna är värst jag ska till barnmorskan nu har inte lyckats somna alls inatt och när jag kommer hem så kommer en kompis kl 1 idag jag kommer vara totalt slutkörd tror jag.

va länge sen jag fick sova 2 timmar på en natt.

vad ska du hitta på nu? jag ska sminka mig o sen iväg till barnmorskan. kraaaaam

2009-11-10 @ 08:32:41
URL: http://yasminegill.blogg.se/
Postat av: Tina S

fin mage :D Gillar tatton med :D Ocg grattis till ny vecka :D

Vår bf är den 20feb.. så lång tidkvar.. blir galen.. vill ju ah edn lilel här :D

2009-11-10 @ 09:44:34
URL: http://onodiginfo.blogg.se/
Postat av: yasmine modell & blivande mamma

ja jag är också så nöjd med min graviditet, det gick kanon hos barnmorskan kom precis hem.

är ju fullgången nu, så han kan komma vilken dag som helst nu sa hon hehe.

så får hoppas han vill titta ut lite tidigare.

hehe.

men nu ska jag diska en massa i köket kraaaaaaaaaaam

2009-11-10 @ 13:02:54
URL: http://yasminegill.blogg.se/
Postat av: Ida

Va fin du är vännen! Ska bli så kul att ses på fredag =) va längesen nu!

Hoppas du mår bra, här är det upp o. ner hela tiden...

Kramar!

2009-11-10 @ 13:39:14
URL: http://minlillagroda.wordpress.com
Postat av: cici

Fining där :)

2009-11-10 @ 14:56:25
URL: http://cery.blogg.se/
Postat av: Tina S

Jag VAR duktig på att smörja mig.. dock är det väl nu man ska vara noga med det:P hehe.. Jag har fått brisningar på låren.. o höfterna.. suck.. men det är nog för jag har pendlat och gick upp sp mkt med en gång när jag slutade röka! Men det skiter jag i, jag är fin endå :P



Mmm jag går faktiskt varje dag, varje morron så jag rör på mig, men alla bakelse vill vä'l inte gå bort för det, något specielt sug du har efter något? :D

2009-11-10 @ 19:06:21
URL: http://onodiginfo.blogg.se/
Postat av: Maryam

söt blogg

2009-11-10 @ 19:10:36
URL: http://marri.devote.se
Postat av: Maryam

söt blogg

2009-11-10 @ 19:10:40
URL: http://marri.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0