Efter många om och men....

....tjat och påtryckningar om att jag ska börja blogga för att hålla alla nära och kära (som inte bor så nära) uppdaterade om vad som händer i magen så har jag beslutat att så får det bli.

för er som inte redan hört historien om vår lilla kärleksbäbis så var jag och älskling på en välbehövd kärlekssemester i karibien, guadalupe i mars-april och där blev han/hon till :)
jag har mått bra i stort sett hela graviditeten (än så länge)... lite ont i ryggen bara.
mina järnvärden är på topp så jag har sluppit äta järntabletter. är helt övertygad om att det har med att göra att jag har en så bra och proteinrik kost .
har tidigare varit vegan i åtta år men i snart ett år har jag ätit mjölkprodukter. men inget kött och försöker ha en varierad kost.
dietisten som jag träffade i början utav graviditen sa att jag hade så mycket kunskap om vad man ska få i sig dagligen så jag behövde inte fortsätta att gå hos henne.
nu har jag dock bilvit åtsagd att dra ner på sockret. men vafan, det är ju socker i ALLT !! så att utesluta det helt är omöjligt.

idag har det gått 26+0 veckor i graviditen och magen är rätt stor. tycker jag nu....men det tyckte jag oxå för två månader sen och nu när man kollar på bilder därifrån så syns det knappt att jag va gravid.

i lördags va jag och gry och kollade på barnvagnar.... hmm. det är ju ett helt hav utav finesser! och den vagnen som passar bäst för malmö passar definitvit inte i ludvika....vilken kan bli ett problem eftersom hela släkten och ett flertal nära vänner bor där.
så vi får väl bestämma oss för ett mellanting. får vänta tills niclas är hemma så vi får kolla på det tillsammans.
johanna sa iofs en smart sak, att man kan ha en i ludvika och en i malmö.... och det är ju faktiskt riktigt bra för då slipper man släpa med sig den varje gång man ska upp.

duschen nu och sen sängen så jag kommer upp till jobbet imorn.

nattinatti


kärlekssemester  = kärleksbäbis

Kommentarer
Postat av: Ann-Margret N Lundh

Kul tjejen! Härligt att läsa allt som händer under er underbara "graviditetsresa". Kram på dig!

2009-10-09 @ 07:34:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0