filosofera

är det det här livet går ut på? funderar jag och tobbe ofta över när det är måndag morgon och vi sitter i bilen påväg till jobbet. jobba måndag till fredag 8 timmar om dagen.
ledig i två dagar för att precis hinna vila upp sig och sen börjar det igen. vila för att orka jobba. inte vara ledig för att göra saker som man vill göra utan för att orka jobba ännu mer.
fredag kväll är engentligen den ända gången på veckan som man glädjs åt sitt monopol liv. brickan i spelet. slå tärningen och hoppas på att du får en sexa. tjäna så mycket pengar som möjligt och köp så mycket hus som det bara går. då har du lyckats. ju mer du äger destu mer är du värd. vinnaren har mest.
tänk va många människor som lever efter just detta!!!! ni har missuppfattat hela situationen....
nog om det, det är inte måndag än... och jag jobbar ju bara tre fasta dagar i veckan. så jag ska inte klaga. men jag tycker synd om er som inte fattat att tiden som du kan spendera med din familj eller vänner istället för att jobba jobba jobba är värdefull.

kom en stört skur över mitt malmö nyss när jag och plexus va ute... stackarn skakade och frös så mycket så jag fick lyfta upp honom och ha honom innanför tröjan. nu ligger han nöjd brevid mig och tuggar på ett ben.
niclas är och kollar på fotboll, kanske går och möter honom på värnhem och handlar med sushi hem.... mmm hade varit gott. och har inte handlat på jättelänge och är inte så sugen på willys idag. problemet är att så känner jag varje dag därför vi får hämta hem mat varje dag. men imorn SKA jag handla.

  


Kommentarer
Postat av: Ida

Ni är så söta tillsammans =)

Hoppas ni får en mysig kväll. Jag blir nog moster snart =D Kramkram

2009-10-17 @ 22:09:35
URL: http://minlillagroda.wordpress.com
Postat av: carolin

okok.men det va ju tur att det inte va så farligt då för vet ju flera som dött av det. därför tyckte jag det lätt lite konstigt att det bara va en lätt förkylning men du hade nog tur.

2009-10-17 @ 23:22:18
URL: http://cna.blogg.se/
Postat av: carolin

okej. mm usch hemskt du blev smittad på ett sjukhus!

2009-10-18 @ 11:16:09
URL: http://cna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0