glukostest, skogen, shopping och BARNVAGN!

ja glukostestet va ju lagom kul... fick ett fullt gals med sockerlösning som jag skulle hälla i mig på 5 min. detta kan verka simpelt och inte alls äckligt. men fy fan säger jag bara!!! har aldrig haft sån halsbränna någonsin och så fick man inte dricka vatten efter heller för då skulle det lösas upp. USCH!
sen va jag tvungen att sitta stilla i två timmar innan hon kunde kolla mitt blod.
men vi lyssnade på bebisen i väntan som inte alls tyckte om att bli störd och lyssna på det lilla hjärtat. det blev protester med sparkar på micken direkt.
men hjärtat slog fint som vanligt och jag hade ingen graviditetsdiabetes så det va ju väldigt positivt. blodsockert va hur bra som helst.
järnvärdena har sjunkit lite men de va inte för lågt. men jag ska komma igång med blutsaften ordentligt igen och dricka den varje morgon. har inte druckit den på en vecka.
efter barmorskan va jag sjukt hungrig men samtidigt illamående. vi åkte till skogen och åt frukost och drack varm choklad. supermysigt. det är verkligen fin på hösten med alla färger.

vi åkte även till Babyringen som firade 8 år och hittade vår barnvagn! de hade jätterea och då passade vi på att köpa den finaste utav de alla :) ingen sån ny hightech som ser ut som som ett rymdskepp med tre hjul utan en klassisk fin vagn som passar både malmö och dalarna. men dessvärre så får vi inte in mer än vagnen i bagaget...
jaja så är det ibland.
tur för mina älskade föräldrars plånbok att det va rea, kanske va därför mamma ringde och tipsade om detta stället igår haha.
sen blev det nya mammatights, hårinpackning och lite annat nödvändigt.

nu ska vi mysa vidare.
har verkligen haft en jättefin dag! och fått reda på utav barnmorskan varför jag varit så deppig de senaste dagarna... så är det när man går in i sista trimestern för då är man höggravid och det här "filtret" som man i normala fall har som sållar bort jobbiga tankar och oroskänslor försvinner. detta är för att förbereda sig inför bebisens ankomst. då bebisen är helt nyfödd så är det svårt för den att visa känslor, hunger osv och då är det viktigt att mamman är extra uppmärksam. därför försvinner detta "oroskydd" för att vi ska vara lite mer observanta.

jag tror att det blev en hel roman det här inlägget så nu lägger jag ner pennan...
ha en fin fredagskväll allihop :)

     



Kommentarer
Postat av: natasha

haha ja fy kommer ihåg den sockerlösningen mådde så illa efteråt ville bara spy upp den. men det la sig sen :). mysiga bilder :) stor mage du har! hoppas du hade en bra fredag! kram

2009-10-23 @ 23:59:13
URL: http://natashalarsson.blogg.se/
Postat av: lina

yes det är det :D:D men det blir ljusare hela tiden när jag tvättar det o så =)

2009-10-24 @ 12:30:59
URL: http://broberglina.blogg.se/
Postat av: linnea

vill du vara med i min veckansblogg tävling?

läs mer på min blogg, kram! :D

2009-10-24 @ 14:19:52
URL: http://goddamnmaddog.blogg.se/
Postat av: Ida

Ni är så fina så!!! Å vagnen var jätte fin! Förstår att det känns konstigt att ha den ståendes hemma.

Kram

2009-10-24 @ 19:02:36
URL: http://minlillagroda.wordpress.com
Postat av: Johanna

Lilla fröken fräken, nu är det nog dags att boka in en telefonkonferans inom en snar framtid! Magen har ju blivit hur stooooooor som helst, och dundersöt:) Saknar dig min ängel!

2009-10-24 @ 19:16:37
URL: http://johannakjansson.blogg.se/
Postat av: Anonym

vilken fin barnvagn,och världens finaste mage med världens finaste bebis i :)

2009-10-25 @ 18:09:36
Postat av: Felicia

vilken fin barnvagn,och världens finaste mage med världens finaste bebis i :)



2009-10-25 @ 18:11:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0