händelserik dag!

ringde till min gamla chef på konserthuset för att höra om de behövde hjälp under stjärnklartkvällarna... det är en ny chef nu den gamla har avancerat upp sig. den nya ville ha hjälp redan nästa fredag! 10-20....dom gamla 10 timmars passen :) kommer bli hårt och jag hoppas jag klarar det med magen. men det ska jag nog göra. jag klarade att servera på ett bröllop där jag fick springa upp och ner i trappor i 8 timmar så jag ska nog klara detta.
dessutom så vem har egentligen sagt att man inte kan jobba när man är gravid? min mamma jobbade till dagen innan hon fick min lillasyster.
så länge man inte har ont eller är besvärad så kan man jobba på.
måste försöka hitta ett par svara kostymbyxor som passar bäbismagen... och kanske lite nya vita skjortor. dom gamla spricker snart knapparna över magen på.
skönt att gry oxå ska jobb då :) underlättar alltid när man har någon nära som kan hjälpa till om det blir jobbigt och backa upp en.
det ska bli kul faktiskt.... det är snart två årsen vi va där och jobbade.... alla är utbytta. tydligen är ingen utav tjejerna som serverade då kvar och kockarna är oxå utbytta.
ska bli spännande att se vad som har hänt. det va en bra arbetsplats på det sättet att allt var uppstyrt. alla hade sina platser och kunde sin grej. lönen kom i tid och det va aldrig något krångel. inte alltid det är så i resturangvärlden vill jag lova. svartjobb och folk kommer och går, passar det inte chefen så tar han bara in nästa unga dumma flicka som behöver jobb.
man kan ju hoppas att det är lika bra som för två årsen :)

idag har jag varit i lund och fikat med en utav min absolut älsta vänner. va verkligen skitkul att träffa henne! har inte setts sen i januari och ändå såbor hon bara i lund! träffar mina vänner i ludvika och smedjebacken oftare!
vi hade så mycket att prata om och tiden bara sprang iväg... och lilla bebisen ville inte sparka eller röra sig så hon fick känna men såfort jag kom hem och la mig i soffan så började den så kullerbyttor. typiskt :)

Om du väljer ut ett stycke musik som du gillar och spelar det varje dag när du kopplar av kommer barnet i slutet av graviditeten att ha lärt sig att tycka om det lika mycket som du. Barnet kommer också att känna igen musikstycket när det är fött! Det är inte så att du kan skapa ett musikgeni genom tidig exponering, men du kan vänja barnet vid att uppskatta musik. Musik är mycket stimulerande för barnet och lugnande för er båda. Nu är det dags att sjunga och prata högt så ofta du kan under dagen - en vana som du absolut ska fortsätta med när barnet är fött.

har börjat mata lilla bebisen men musik dagligen. i bilen givetvis och varje kväll lyssnar vi på manu chao här hemma.
hon/han saknar nog pappas röst och pussar... är helt övertygad att bebisen kan känna hans närvaro och när det är han som klappar och smeker magen. det brukar bli mer aktivitet då än när jag rör magen.
pappas pojke kanske? haha.... känns som det. felicia sa oxå det idag dirket att hon trodde att det va en pojke. och min papppa tror oxå det. och han har ju haft rätt förr! av någon konstig anledning så ser och hör han ALLT. nu ser jag det som en fördel... va kanske inte lika kul när man åkte till köpenhamn och festade när man va liten haha.

nu blir det halv åtta hos mig!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0