växjö .

trevlig liten stad... människorna är så mysiga.
igår gick jag och klippte och slingade mig medans nicls va i skolan. eftersom växjö är sveriges frisörtätaste stad näst efter göteborg så fanns det gott om dom.
jag tror att de va de två roligaste timmarna jag haft på väldigt länge. tjejen i stolen brevid mig hade fått barn för 9 veckor sen och hon som pillade med mitt hår hade två barn. denna stackars två barnsmamman vägde 49 kg när hon blev gravid och 90 kg i månad 8!!! och nu va hon så smal och fin.
både hon och hennes man är egna företagare. kan dom så kan vi! riktigt lång resa men vill man så kan man. nu ska jag göra verklighet utav mina drömmar. kanske inte idag men snart.
besöker ni växjö så har jag två saker att rekommendera!
1. Klippoteket Miró - om man vill bli ompysslad, fin i håret och samtidigt prata graviditet, bebisar och allt som hör till.
2. Aptit - nu har vi inte testat nån annan resturang men deras mat va helt fantastisk!
jag åt kantarelltoast med roccolasallad och örtdressing till förätt och en vegetarisk lasagne på spenat och fetaost med sallad och pinjenötter till varmrätt. fy fan det va det godaste jag ätit sen vi åt i Kåseberga i somras. kantarellerna hade så mycket smak!
niclas åt tunt skivat oxinnanlår förätt och lamm med potatisgratäng till varmrätt. han va oxå nöjd, med både maten och vinet.
så det rekommenderas verkligen!
nu ligger jag i sängen på hotellet och ska snart göra mig i ordning för att gå ut på stan och kolla efter en vinterjacka som täcker magen...inte det lättaste kan jag lova. det börjar bli riktigt kallt ute nu ju. här uppe är det bara några grader... hoppas det är lite varmare i malmö fortfarande??
ha en bra dag allihopa!


Kommentarer
Postat av: Ida

Nä usch va jag fryser när jag går ut med hundarna. Burr! Låter iaf som om ni har d bra där uppe =) trots kylan.

Vi kom hem strax efter sju igår o. resan gick jätte bra, fast jag var rätt så trött gick dt bra att köra.

Nu ska vi kolla film o. imårrån ska jag visa stan för syrran =)

Ta hand om dej! Kramis

2009-10-30 @ 20:23:09
URL: http://minlillagroda.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0