skrika .

på spöket laban är grejen idag. my har utveckat ett nytt ljud de senare veckorna... skrika rakt ut och sen skratta. himla mysigt men det låter mycket. så numera vaknar jag varje morgon till en pratade liten flicka som ler när jag böjer mig över henne för att säga god morgon.
det  får mig att vilja vakna varje morgon brevid henne i resten utav mitt liv. blir inte så mycket sova i spjälsängen... hehe. mest mitt fel. my gillar den och labanmobilen och laban filurerna på sängkanten men jag älskar att ha henne i sängen. fast att hon är lika högt upp som vår säng är och sängkanten är nersänkt så det är nästan som att ha henne i vår säng så är det inte samma sak.... eller så är det bara jag som är en tönt.

annars springer tiden mest iväg och som vanligt på allt och ingenting. hon har börjat greppa och föra allt till munnen. allt ska smakas på och när sakerna från babygymmet inte går att ta till munnen då blir det protester.

på tisdag är det tre månadersvaccin huuuuu... den hemska tjocka sprutan. tur att niclas är hemma så han kan följa med.
kan inte förklara hur skönt det är att ha honom hemma tre veckor utav fyra!!!!! han får vakna med my, vara med hela dagen och sen vara med på nattning. så hon har lärt känna sin pappa på ett helt annat sätt än hon hade gjort om han varit borta hela dagarna och kommit hem på kvällen en timme innan läggdags. vilket är skönt för mig med för då är även han trygghet för my. även han kan trösta och förstår hennes behov. matningen står ju jag för men annars kan han göra det mesta.
men imorn natt ska han åka och blir borta sex dagar och det är alltid lika tufft för oss när han ska åka. men helt ärligt jag har det hellre såhär än att han har ett vanligt heltidsjobb.

nu lyser solen och våren är verkligen här på riktigt. inga mer vinterjackor eller mössor. idag måste vi ut och köpa jacka till my för det börjar bli för varmt med overallen. tyvärr verkar det inte finnas så mycket varmare jackor till små bebisar så här års. konstigt nog så är det redan sommarkläder som gäller. vilket är konstigt för de små växer ju så snabbt så man kan ju inte riktigt köpa såna kläder än.

för övrigt har niclas köpt en ny lins till systemkameran och det blir så fina bilder!


Kommentarer
Postat av: Tova

Aww, visst är det kul med alla nya ljud man får höra :) just nu gör Elliot en massa "gurglande" ljud, han tycker tydligen det är jättefascinerande, haha.

Hoppas allt är fint med er :)

2010-04-29 @ 16:22:16
URL: http://trasslet.se
Postat av: lina

<3

2010-05-10 @ 15:39:15
URL: http://broberglina.blogg.se/
Postat av: Liw

Hallå!

Tappade bort dig där någon gång kring förlossningen, men nu hittade jag tillbaka. Hur går det för er?

Och grattis, för det tror jag inte jag hunnit säga :-)

kram

2010-05-26 @ 10:02:27
URL: http://preggomonster.blogg.se/
Postat av: Isabel

Jag kommer nog bli likadan, jag kommer aldrig vilja att mitt barn sover i annat rum än mitt haha! Men så är det väl första tiden antar jag :)

2010-05-27 @ 00:28:25
URL: http://aizah.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0