hu .

jag trodde seriöst att mitt hjärta skulle gå sönder idag när jag och lilla my lämnade niclas vid båten.
10 dagar ska han vara borta nu... givetvis ska vi hälsa på honom över dagen men det kommer kännas konstigt.
samtidigt får man vara glad över att han fått vara hemma med my i fem veckor... inte bara tio dagar och sen bara träffa henne på kvällen och helgen.
så när det kommer igång och rutinerna funkar så ska han ta pappaledigt på halvtid och jag jobba några timmar i veckan.
och något jävligt positivt i vår ekonomi är att jag har lika hög föräldrapenning som niclas. vi trodde att jag skulle få det lägsta men de va så snälla att de räknade med tiden när jag jobbade på båten som va över ett och ett halvt årsen så det blev betydligt högre än vi räknat med.
så nu tar jag bara ut 4 dagar i veckan och vi har fortfarande mer pengar än vad vi räknat med plus att våra dagar kommer räcka mycket längre.
och i mars så tar niclas ut en hel vecka och jag ingenting den veckan och det går nästan jämt ut.
så ingen är lyckligare än vi.

lilla prinsessan somnade för en liten stund sen... jag borde gå och lägga mig jag oxå för att få en längre sammanhängande sömn. my sover alltid längst i streck när hon somnat vid 22-23 tiden.

för övrigt så är vi i svedala hos mina föräldrar. jättemysigt för oss alla. dom får träffa lilla my och jag får lite avlastning. tur att man har färäldrar som inte lägger sig i hur man tar hand om  sitt barn och istället stöttar. annars hade det nog inte funkat. visst att man kan få tips och råd men att ha någon som hänger över ens axel och kollar är väl bara jävligt obehagligt.

och en annan sak. idag va vi på bvc för att vi skulle få träffa en läkare för my har antagligen ögoninflammation. jag har inte riktigt trivts med familjens hus bvc i malmö för dom har varit så himla stressiga och inte ens tagit längden på henne mer än när jag bad om det förra veckan.
iallafall så¨hade vi tid kl 11.30 idag.... och det hade fyra andra oxå! visst att det kan bli förseningar och så det fattar jag oxå men inte förseningar och FYRA dubbelbokningar. jaja tänkte jag bara att vänta för hon måste ju få träffa doktorn och få något för ögat. plus att han skulle kolla så hon har fria luftvägar och svamp på tungan.
vi fick komma in snabbt som fan och han sa "okej jag skicker ut ett e recept som du kan hämta på vilket apotek du vill men hämta ut det efter fyra så ska det vara där"
okej sa jag men ville ha hjälp att veta hur dropparna skulle tas osv... det hade han inte tid med för my knep ihop ögonen för hon blev ledsen när det skulle pillas i hennes stackas irriterade öga.
inte hann jag be honom kolla luftvägarna heller innan han sa till oss att han va tvungen att ta nästa fast att det va det tiden oxå va bokad för.
jaja tänkte jag. väntade till tio i sex innan jag åkte till apoteket för att hämta receptet. tror ni IDIOT läkaren hade skickat receptet eller?! neeeej. så nu byter vi bvc. antingen till svedala eller till sorgenfri. har hört bar om sorgenfri men samtidigt så känns svedala tryggare. de har inte så mycket barn och mvc va super. över förväntan.
vi får se. men inget mer familjens hus iaf. 40 min i onödan bland barn med påssjukan och allt möjligt och en ledsen liten my va vad det besöket gav oss.

nu ska jag krypa ner brevid min älskade lilla flicka och sova. blev ett långt inlägg haha. va inte alls meningen men det blir lätt så :)
nattinatti

Kommentarer
Postat av: Tina S

Hoppas lille My mår bättre!



mm jag har faktiskt extremt stort sug efter cigg än faktiskt.. lite små jobbigt, men kommer inte röka så länge jag ammar iallafall, vem vet, suget kanske släpper när h'n kommit.. Vill så gärna att den ska komma nu, så jag med vet vad vi har i magen här, men verkar ju inte vilja kolla ut detta året.. Har så extremt mkt vatten i kroppen så det gör så jävla ont, och sängliggandes är fan inget skoj! Så gör inget om den vill komma nu!

Sen får alla nu, alla utan jag! :P Hehe

Kram kram

2010-02-17 @ 11:57:59
URL: http://onodiginfo.blogg.se/
Postat av: Ida

Asså shit va arg ja blir när ja läser detta om fam. hus! Att dom har mage att behandla människor på d viset, å när d handlar om ett spädbarn dessutom! Jävla idioter!!

Hoppas du får d lugnt å skönt hos föräldrarna. Här är vi trötta o. tobbe är sjuk igen. Tuva har fått jätte svårt att komma till ro på kvällarna, somnat vid 2 hela veckan. Men nu somna hon i soffan för 30min sen =)

Är du hemma på freda? Kanske fika på stan?

Vi hörs vännen =) KRAM till er o. hälsa familjen

2010-02-17 @ 23:27:38
URL: http://minlillagroda.wordpress.com
Postat av: unique

Jag saknade mina för mycket hahaha Därav nya dreads. Fick faktiskt tips via bloggen så en tjej från Lund ska komma hit och göra dem. Hon virkar oxå. varför tog du ur dina?

2010-02-26 @ 07:36:48
URL: http://saratilling.devote.se
Postat av: jag

hejsan, jag såg att du hade kommenterat "min kompis har gjort operation på bröstkliniken i malmö" i nåns blogg, jag skulle vara vääääldigt tacksam om du skulle kunna ge mig din väns mail eller så? för jag ska opereras, men är så osäker på vart.. har funderat på bröstkliniken, men inte sett en enda som gjort det där som jag kunnat prata med om det.. så såg jag din kommentar och tänkte "yes hon kanske kan hjälpa mig" snälla, hoppas du kan det !! du har ju min mail nu. snällasnällasnälla!! <3

2010-03-06 @ 14:33:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0