6 dagar .

kvar till bf :)
ny vecka igår... v 40 (39+0)
Om du sitter vid din dator och läser detta, har du förmodligen inte fått din bebis ännu. Ingen överraskning, direkt — bara fem procent av alla bebisar föds på sitt 'förlossningsdatum'. De flesta gynekologer och barnmorskor anser inte att du gått över tiden förrän minst två veckor senare. För din skull kan vi förstås hoppas att du slipper vänta så länge. Tills dess kan du tillbringa tid med din partner eller dina andra barn, om du har några. Du kommer att vara glad att du gjorde det när bebisen väl kommer. Barnmorskan vill träffa dig och eventuellt ta ett urinprov denna vecka.
En genomsnittlig bebis är lite över 50 cm lång och väger strax under 3,5 kg när den föds, men det är också vanligt och helt normalt att bebisen väger allt mellan 2,5 och 4 kg.
Fostervattnet, som var klart från början, är nu mjölkaktigt från det som avsöndrats under graviditetens förlopp, bl a ovanhud som ger plats för den nya hud som växer underifrån.


sammandragningarna blir allt fler och gör ont. kvällarna är "värst", fast att jag nånstans där inne blir glad varje gång det gör ont för man vet ju att det är ett tecken på att det faktiskt händer något där inne. känns som att hela bäckenet ska gå sönder. svårt att beskriva.
proverna hos bm igår visade samma som förra veckan och de är inte oroliga. förhoppningsvis stannar de oförändrade och bebisen kommer av sig själv snart.
beordrad att vila mycket ochg ta det lugnt. jaaa för det är jag så bra på ju. "har du en lång lista på saker som ska göras så är det bara att riva den" jo men vänta lite, vem ska då fixa allt på listan? jag med mitt otroligt växande kontrollbehov skulle inte ens kunna ge niclas listan utan att krypa ur skinnet.
har en annan bm nu för min vanliga är på semester i thailand... kommer faktiskt sakna henne när det är dags att sluta gå dit. hon har verkligen varit superbra och gett oss ett otroligt stort stöd, fixat extra tider till ul, dietister osv. kanske därför man varit så lugn hela graviditeten, man vet att hon har koll :) kan man få med sig henne hem efter förlossningen? hehe nejdå.

nu ska vi äta lussekatter och mysa. förhoppningsvis kan jag sova inatt och niclas mår bättre imorn så vi kan åka ut och fixa det sista som ska köpas.
annars är vi duktiga på att ta vara på sista tiden då det bara är han och jag här hemma. mysa och kolla på film och äta god mat. som vi iofs har gjort varje kväll nu sen vi flyttade ihop.

  


Kommentarer
Postat av: natasha

så vackra bilder på er!!! :) jo allt bra bara internet strul typ :p men det håller vi på att fixa nu:) hoppas allt bra med er gumman!!! kram

2010-01-05 @ 19:40:26
URL: http://natashalarsson.blogg.se/
Postat av: Tina S

Åhh fina fina fina bilder!! Hoppas den lille vill komma ut snart för er!! Vill att min ska komma med!!! Men ajg får vänta liiite längre.. suck suck..!!



Men det där med kamera.. blir nog bra, kan inte ett skit om det, så siffran 400 sa inte mig ett piss:P Hehe.. Tänkte på det.. Ni vet inte könet va? :P

2010-01-06 @ 11:34:29
URL: http://onodiginfo.blogg.se/
Postat av: Tova

Åh så söta bilder :) tänk, snart är magen borta... overkligt!!



Ah, förstår vad du menar med att man vill ha sakerna gjorda nu. :) men nu när det mesta är fixat känner jag mig bara så rastlös! haha. och precis som du så tänker jag varje dag att "DETTA kanske blir dagen"...

Nja, har en del skumma smärtor och känslor i magen ibland, men vet som sagt inte riktigt hur jag ska tolka dem. Är ju t.o.m. så trög så jag knappt vet skillnaden mellan en sammandragning och när bebben bara ligger konstigt och trycker på i magen.. hehe.

2010-01-06 @ 14:57:13
URL: http://www.metrobloggen.se/trasslet
Postat av: Tina S

ja du har fin mage :D Mysiga bilder med :D nee vi vet nite heller vad det är.. så man går runt och undrar här.. vill j uveta, men vill ju veta hur den ser ut, hur den kommer vara.. alllt..!! Och snart är det din tur!!! Shiit :D

2010-01-07 @ 12:01:22
URL: http://onodiginfo.blogg.se/
Postat av: Alexandra - Mami till Neville

Tatueringen klarade sig himla bra, det är inget man tänker på alls, Stjärnorna är lite sneare och linjerna är lite ojämnare, den ser inte ut som innan, men "icke tatuerare" är nu för tiden inte så noga med tatueringar, var och varannan tatuerar ju sig hemma, så det är som sagt absolut inget man tänker på :)



Coolt med bristningarna som följer tatueringen, folk kanske tror att du gjort scarification ;)



Häftigt med ryggtavlan, det kommer bli snyggt!

Jag har själv just kommit på mitt motiv till ryggen, kommer lägga upp det i bloggen när det väl är dags :)



När tror du att din bebis vill komma ut då? :)

Kram och lycka till!!

2010-01-08 @ 09:14:10
URL: http://alexiiaa.blogg.se/
Postat av: Tina

Mm.. Man har mkt funderingar.. Men det man undrar mest är hur man kommer klara av allt..!! SE till att få ut den nu så man får se den lille :D



har du bestäma bedövning och sådant tills förlossningen?

2010-01-08 @ 11:27:10
URL: http://onodiginfo.blogg.se/
Postat av: Linda

Snaart dags :)

Haha lär nog ses i Lund eller något för jag har BF idag och inte syns det till någon bebis här :P

2010-01-08 @ 15:24:39
URL: http://liindatherese.blogg.se/
Postat av: Sandra

Fina bilder!

Lycka till på förlossningen, som förhoppningsvis sätter igång snart =)

/Sandra

2010-01-08 @ 18:38:35
URL: http://tassandra80.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0