HON <3

natten mellan lördag och söndag, 10/1-10 kl 01.14 kom vår prinsessa till världen!
hon är absolut utan tekan det finaste jag sett och kan knappt släppa blicken från henne! därav har det inte blivit mycket internet, inget alls rättare sagt, så jag kände att nu har det gått en vecka och jag kanske borde skriva så att alla vet att vi mår bra.

förlossningen gick bra. gjorde helvetes ont men det gick bra. klarade mig utan medicinsk smärtlindring förutom lustgasen då. hehe... lustgasen, min bästa vän!
kommer skriva mer ingående förlossningsberättelse nån dag när det finns tid över. har haft besök och varit runt och visat upp henne för familj och några vänner varje dag så det har verkligen inte funnits tid till att skriva någon.
alla säger hur vacker hon är.... varenda barnmorska, läkare och sköterska har sagt det, våra familjer och vänner. ena bm sa "hon är helt perfekt, nyfödda brukar ha någon skavank i ansiktet eller nånstans men hon är helt perfekt" mmm vår fina älskling :)

när hon kom ut vägde hon 2820 g och var 48 cm... nästan mina mått när jag föddes. hon mådde bra men innan mjölken rann till i brösten och hon fick i sig tillräckligt med mat så fick vi ligga kvar på bb då blodsockret va för lågt. men det fixade sig med lite tillmatning tills bröstmjölken kom igång ordentligt. nu är alla värden bra och hon äter som bara den. när vi fick åka hem från sjukhuset i ondags så hde hon gått om sin födelsevikt (!!!) och vägde 2870 g. detta hade barnmorskan som skrev ut oss sett en gång tidigare på sina fem år på bb i lund.
i fredags va vi på familjens hus där vi hade valt en bvc tant som heter vikveka. då vägde hon 2990 g :) så hon går upp fint i vikt.
vi fick förresten komma till lund... jag är så nöjd med mitt val utav bb. de va super bra. hon som tog emot oss och skrev in oss, helt underbar! och de två som förlöste mig var oxå super. sen rullade det bara på, alla på patienthotellet och vidare på bb avdelning 44 var super. de stillade min oro och tog prover så fort jag kände mig osäker. de första dygnen var helt underbara men samtidigt skrämmande. den konstanta oron att hon inte fick i sig tillräckligt med mat eller att hon på något sätt inte hade det bra knäckte en nästan de första dygnen innan man hittade hennes rutiner och förstod vad hon menade med sina signaler.
men vi ska vara glada att vi fått en så snäll bebis. gnäller bara när hon vill ha mat eller bytt blöjan. sover hela nätterna, jag måste tvinga upp henne var fjärde timme för mat. i fredags kväll sov hon sig igenom en hel kväll hos mamma och pappa med neil young på högsta volym :)
en riktig liten sömntuta :D

kommer kanske upp några bilder senare men då blir det nog lösenord först. kommer nog inte bli så mycket skrivande här längre, finns liksom ingen tid till internet längre. man börjar prioritera helt annorlunda.

för övrigt så fick tobbe och ida sin lilla prinsessa den 11/1-10 :) så himla roligt att hon stetämde sig för att komma till världen dagen efter vår prinsessa. riktigt roligt att få en kompis som bor så nära och är född så tätt inpå :)
i veckan ska vi träffas med dom små och prata förlossning och allt va det heter. ska bli så kul. detta som vi så länge väntat på. och stackars ida som har haft så mycket besvär. här är hennes belöning!

hoppas allt är bra med er, och att alla gravida får sina bebisar snart! det är verkligen en helt sjukt galen känsla, det är inte bara som alla säger utan det ÄR VERKLIGEN SÅ! det är inget som man inte kan förstå innan man själv fått sitt barn men den känslan och den kärleken som kom med vårt vackra barn är helt obeskrivlig. vi är så lyckliga och inget kunde bli bättre. vi har fått allt vi önskat oss fast att vi inte visste vad det var innan. hålet som vi inte visste fanns är fyllt.
stor kram till er alla!


Kommentarer
Postat av: Tina S

MEh du kan ju inte bara sluta blogga:P då får du benemej gee dig din facebbok lr msn lr nået sådant! nu vill man ju följa den lille som ni har fått!! grattis!!! ´Jag vill med ha min nu.. men grattis!! fy vad kul :D Väntar på bild :d

2010-01-18 @ 14:59:44
URL: http://onodiginfo.blogg.se/
Postat av: Linda & lille Leon !

Grattis ! :)

Läste om hennes vikt uppgång..

Fick reda på idag att min kille gjort en rejäl vurpa uppåt haha.

Föddes som 3255gram gick ner till 3120gram vid utskrivningen på bb och idag vägde han 3480gram, 360 gram på 4 dagar hahah. sheet :P

Skönt attt allt gick bra, har tänkt på dig och kolla efter dig på patienthotellet i lund :P

Kraam

2010-01-19 @ 21:23:48
URL: http://liindatherese.blogg.se/
Postat av: Johanna - nybliven mamma

stort grattis! :)

2010-01-25 @ 17:42:08
URL: http://johannaostblom.blogg.se/
Postat av: jenny

vad kul att läsa, hon är var lika stor som min skrutta här hemma.

nästan, hon vägde 2890g o var 48 cm ungefär som jag när jag föddes. galet eller hur??



grattis till er lilla tjej!

2010-02-23 @ 00:04:14
URL: http://hyperballad-poetry.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0